SEM specialister med enorma kunskaper inom Google Annonsering och Bing adwords.
Google Ads ( Adwords )
Google Ads specialister
Förarbete
Adwords konsulter utför analyser i samband kartläggningar av internetanvändares beteende.
Man kartlägger flera olika områden. Det gör man för att få klar bild för vilka individer annonserna ska visas för.
Sökordsanalyser utförs av experter för att hitta de mest säljande sökorden.
Experter undersöker marknaden genom analys metoder. Det gör man oftast genom sökmotorn Googles online mätverktyg.
SEM konsulter använder sig av olika mätverktyg. Experter har oftast egna online mätverktyg som komplement till Googles verktyg.
På så sätt får man bästa möjliga resultatet kring analyser man utför.
Förarbete består av sökordsanalyser samt marknadsanalyser.
Planering
SEM konsulter ska planera kampanjer och utforma kreativa annonser.
Kampanjer kring Google Ads ska planeras, för att få maximala resultat oavsett budget.
Strategier läggs utifrån analyser som utförts innan. För vidare planering.
Syftet med förarbetet är att få bästa resultatet, för att annonsera mer kostnadseffektivare.
Det är viktigt att man optimerar ständigt, både sajten och annonserings kampanjerna.
Resultat
Resultatet kring annonseringen ska vara mätbart.
Resultatet bör granskas för att kunna optimera för ständiga förbättringar.
Har en konsult anlitats ska uppdragsgivaren få löpande rapportering.
Samarbete
Har en Adwords byrå anlitats måste samarbetet fungera mellan parterna löpande.
Annonseringskanaler
Google Ads har olika annonseringskanaler. Genom de olika kanalerna når man rätt målgrupp. På så sätt ökar försäljningen genom Google Ads kampanjer.
Direktmarknadsföring Genom Gmail
Annonsering genom Gmail utskick är väldigt effektivt sätt att nå potentiella kunder. Gmail e-post utskick kan kombineras med andra annonseringskanaler för att få maximal effekt.
Annonser visas där potentiella kunderna finns.
Annonser ska vara kreativa för att kunna väcka intresse för produkter och tjänster.
Remarketing
Remarketing hjälper att åter visa produkter och tjänster för målgruppen besökare som redan förut integrerat med webbplatsen på olika sätt.
Här ingår målgruppen som besökt webben och lämnat den tomhänt.
Remarketing kombineras med andra annonseringskanaler som bidrar till enorma resultat kring försäljningen.
Youtube & Övriga Nätverket
Youtube är en av de viktigaste annonseringskanalerna som Google (Ads) Adwords erbjuder.
Här når man video tittare som annonser inriktas för.
Relaterat till målgruppens online beteende samt köpvanor visas annonser med produkter och tjänster för rätt målgrupp.
Youtube fungerar som en sökmotor med olika algorytmer.
Söknätverket
Söknätverket är största annonseringskanalen där potentiella kunder söker.
Genom analyser och kartläggningsmetoder når man rätt målgrupp som är potentiella kunder.
Rätt tid och rätt budskap ger nya kunder genom attraktiva annonser.
Adwords resultat
Breda marknadsanalyser bidrar till bättre resultat kring annonsering genom Google Ads.
Genom attraktiva annonser och säljande sökord når man rätt målgrupp.
Annonseringar bidrar till försäljningar ganska omgående, när man sätter igång med kampanjerna. Förutsättningen är att både kampanjer och webben är optimerade på rätt sätt.
Adwords mobil annonsering
Adwords (Google Ads) annonser inriktas för olika enheter.
För att maximera effekterna av annonserna optimerar man kampanjerna för mobila enheter.
Annonser med inriktning för mobila enheter är viktiga för att nå målgruppen, surfare med mobila enheter.
Målgruppen blir allt bredare samtidigt som digitaliseringen inom mobil utveckling går fortare framåt.
Annonsering där räckvidden är 100% inom kundens marknad körs utifrån reserverat budget.
Löpande förbättringar kring annonser och sökord
Sök trender och köpvanor inom olika marknader förändras. Ibland sker förändringar tillfälligt och andra gånger helt permanent. Vi följer utvecklingen och optimerar för att få bästa resultat.
Olika faktorer kan bidra till att potentiella kunder ändrar sina köp och sökvanor på nätet.
För oss Adwords konsulter gäller det att följa beteende förändringar på nära håll. På så sätt bibehåller man kvalite och förbättrar kampanjer.
Det är även viktigt att kunna tolka rätt för att ständigt kunna förbättra kampanjerna.
Vill du komma igång med sökmotor annonsering?
Vi hjälper dig med marknadsföring genom sökmotorer!