Här får du svaret på varför företag väljer att satsa på Ads ( Adwords ).

De flesta företag (web ansvariga) som ej förstår sig skillnaden mellan stadig synlighet och synlighet med besök per klick betalning.

 

Varför väljer företag Ads annonsering?

Först och främst måste vi vara ärliga med att det största intresset är hur skatter kan justeras för egen fördel. Flera marknadsföringsbyråer erbjuder oftast endast Klick annonseringskampanjer som exempelvis Google Ads. Det blir även enkelt för marknadsföringsbyrån att direkt sätta igång kampanjer för ditt företag. Det gynnar alltså bägge parter att styra kampanjer utifrån kundens önskemål. Många har uppfattningen att staten granskar vart och hur ditt företag syns och vart man hittar kunder. Ännu värre om det finns företagare som tror att staten ( Skatteverket ) har koll på trafiken till företagets webbplats och därigenom kan räkna ut hur stor försäljning företaget haft. Allt är ju mätbart.

Satsa på SEO för stadig synlighet med nya kunder. Det lönar sig i längden. Tjänar du på nya kunder ska ju du betala även skatt. Rekommendationen är att satsa på SEO, samtidigt som du även satsar på Ads marknadsföring. Du ska inget annat än vara stolt med hur bra du sköter webbsidan för ditt företag.

Vanligt förekommande är att SEO & SEM företaget erbjuder kampanjhantering och hanterar ADS ( Adwords ) via deras egna konton där flera andra företags konton finns. Du kan ju även göra avdrag för tjänster som SEO och SEM.

 

 

Satsa på Sökmotoroptimering ( SEO )

Sökmotoroptimering ( SEO ) har alltid flera positiva fördelar. Satsa alltid på SEO. Att webbsidor syns högst uppe i sökresultatet betyder inte att webbsidorna får flest besökare eller vinst. Likaså är det synlighet högst uppe eller nere med ADS kampanjer.

Optimering för SEO, samtidigt som CRO ökar vinster. Med hjälp av SEO upprustas webbplatsen med positiva kvalifikationer. Viktiga sidor för webben dyker upp med viktiga sökord och fler besökare som söker just det som företaget eller webbplatsen riktar sig till. Besökare stannar längre och utför handlingar som syftar till var företaget har en webbplats. Det kan vara allt från online försäljning, mail kontakt eller telefon försäljning mm.

För många som inte har kunskaper om marknadsföring handlar det endast om att synas i sökresultatet med betald annonsering. Flera måste inse att det hjälper inte i längden. Att ditt företag, syns och du tjänar på det, betyder även att du bör vara beredd på att betala rätt mängd av skatter beroende på omsättningen. Jag kan även garantera att varken skatteverket eller annan aktör, avgör skatter utifrån var företaget syns i sökresultatet.

 

Har du frågor? Kontakta oss!