Sökordsoptimering med sökordsanalyser tar dig till rätt sökord som ger rätt trafik till webbplatsen

 

Läs mer om att sökordsoptimering

Sökordsval inför Sökordsoptimering!

Sökord och sökordsoptimering med sökordsanalyser är det som krävs för att synas för rätt målgrupp

Det är vad rätt arbetssätt inom SEO ger dig i form av resultat.

För att lyckas på bästa sätt med Sökordsoptimering krävs vissa egenskaper hos den som utför optimeringar för sökord.

Självklart är det lika viktigt att använda rätt online verktyg för att hitta relevanta sökord.

Beroende kvalitet man vill få fram kan man endast förlita sig på en enda online verktyg. 

För att matcha säljande sökord ska man helst kolla närmare på marknaden. Varför inte börja med konkurrenterna?

Sökord med rätt strategi

Sökord med rätt strategi ger bästa resultatet

En del av strategin kring sökord kan exempelvis vara valet av svårighetsgraden.

Först ska man ha bestämt sig för hur högt man vill satsa! Dessutom bör man vara medveten om egna förutsättningarna för webbplatsen.

Vissa gånger kan man även vinna genom att satsa på medelsvåra eller enkla sökord som har mindre sökvolymer.

Observera att det självklart finns olika sätt att lägga sökord arbetet på.

Arbetar man för att genomföra sökordsoptimering för kundens räkning kan det vara svårare att utföra optimeringar utifrån egna strategier.

Så här säger William som är SEO expert hos Seomedia

Kul att jag fick vara med på liten intervju här..

Det här med sökordsval är det mest komplexa att förklara för uppdragsgivare som inte har köpt liknande tjänster förut. 

Oftast vid första kontakten med våra kunder hos Seomedia, kommer kunder själva med förslag på sökord.

Det skulle vara väldigt bekvämt för oss att optimera kundens webbsida utifrån de sökord som kunden själv har önskemål om att ha med. Problemet är bara att sökordsförslaget kunden anger är oftast ord som ingen annan en kunden själv söker på Google. Eller så har den mindre sökvolymer.

Vissa gånger vill kunder backa ur samarbetet för att man blankt säger nej till sökord som har jätte lite sökvolymer. Då har man ändå påvisat genom analyser att valet är inget att satsa på.

Det är inte lätt att tro då man har haft egen uppfattning. Det väldigt normalt och mänskligt.

Det är även så kring sök i sökmotorn. Användare använder logik tillsammans med egna erfarenheter kring ord och upplevelser.

Det är då det bildas trender kring sökord och fraser som gör att specifika ord blir svåra att konkurrera med.

För nybörjare skulle jag vilja rekommendera online verktyget Wincher som är väldigt bra att använda för att enkelt arbeta med sökord.

 

Ska du sälja eller informera?

Glöm inte att det finns olika typer av sökord. Det kan handla om informativa sökord som folk söker fakta kring. Om du säljer tjänster och produkter måste du hitta sökord som har säljande egenskaper.