Titel val som är genomtänkt ger effekt hos sökmotor

Utgångspunkten inom Sökmotoroptimering är att det alltid ska vara anpassad för besökarna. Alltså för alla människor som surfar runt på olika sidor av olika anledningar.

När man gör en sökning på tillexempel Google, så ser man titlar av olika webbplatser. Vissa gånger förstår man inte ens vad självaste sidan handlar om. Det kan ju vara titel som inte alls stämmer med innehållet. Dessa enkla regler är väldigt viktigt att komma ihåg!

Titel som är Seo anpassad vid sökmotoroptimering kan du få genom att tänka på följande nedan.

Om du har perfekt längd på sidans titel, men där emot har du gjort som det är beskrivet enligt ovan.

Då är du helt ute och cyklar!

Att man har relevant titel som förklarar vad din webbplats handlar om är lika viktigt som att titeln ska ha rätt längd och helst vara representativt.

De populäraste SEO tillägg som YOAST tillexempel, rekomenderar upp till 60 tecken.

Och vi på SEOMEDIA instämmer med det! Sedan ska man inte glömma att Google tar ju inte med hela titeln om den inte är utformad på det sättet som Google vill!

Man kan välja att ha olika titlar för olika sidor eller samma titel för varje sida är inte, så ovanligt att man använder. Men det bästa vore om man kunde endå använda olika titlar till olika sidor eller inlägg på webbplatsen. Dels för att berika sökresultaten och dessutom undvika att hamna där innehåll och titel inte har något med varandra att göra.

Viktigt att använda en och samma SEO verktygs tillägg för din webbplats. Har varit med om att vissa har installlerat flera olika SEO tillägg på sin blogg eller tema. Då dessa tillägg inte stödjer varandra hamnar de i konflikt. Till slut kommer kan inte du ens ha koll på vad dina titlar och meta är. Och hur du kan ändra dessa efteråt är mer än komplicerad!

%d bloggare gillar detta: