SEO titel som är genomtänkt ger effekt hos sökmotorer

Utgångspunkten inom Sökmotoroptimering är att det alltid ska vara anpassat för besökare. Alltså för alla människor som surfar runt på olika sidor av olika anledningar.

SEO Titel som är optimal

När du gör en sökning på Google, ser du titlar av olika webbplatser. Vanliga fel man ofta gör är när, man skriver titlar som är för korta eller tvärtom för långa. Många gånger ser man även en massa sökord som har använts där man egentligen ska skriva sidans titel. Det finns även sidor som har helt fel titlar som överhuvudtaget inte är relevant med själva webbplatsens innehåll.

Titel som är Seo anpassad vid sökmotoroptimering kan du få genom att tänka på följande enkla regler.

Att man har relevant titel som förklarar vad din webbplats handlar om är lika viktigt som att titeln ska ha rätt längd och vara relevant till innehållet på sidan.

De populäraste SEO tillägg som YOAST rekomenderar upp till 65 tecken.

Vi på SEOMEDIA instämmer med det! Sedan ska man inte glömma att Google tar ju inte med hela titeln om den inte är utformad på det sättet som Google vill!

Man kan välja att ha olika titlar för olika sidor. Undvik samma titel för varje sida. Det bästa vore om man kunde ändå använda olika titlar för olika sidor eller inlägg på webbplatsen. Dels för att berika sökresultatet och dessutom undvika att hamna där innehåll och titel inte har något med varandra att göra.

Viktigt att använda en och samma SEO verktyg som kan vara tillägg för din webbplats. Det är väldigt vanligt att man som nybörjare använder flera olika SEO tillägg på sitt blogg eller tema. Då dessa tillägg inte stödjer varandra hamnar de i konflikt. Till slut kommer du inte kunna ha koll på hur dina tillägg påverkar SEO inställningarna för dina sidor. Och hur du kan ändra dessa efteråt är mer än komplicerad!